В училищата задължително трябва да работят психолози
Какви мерки се предприемат в община Свищов за справяне с този проблем и има ли във всяко учебно заведение психолог, потърсихме за отговор Милена Богданова, началник отдел “Образование и култура”.
“Личното ми мнение е, че в училищата задължително трябва да има психолог, дори не само един”, смята тя, която също е психолог. “Това се налага не защото децата са по-агресивни, а защото не намират начин да се справят със своите проблеми. Знаете колко много влияе всичко, каквото се случва около нас и моделите, които ние предлагаме на подрастващите - на малките и на по-големите деца. Не мисля, че трябва да се гордеем ние, възрастните, с модела, който им предоставяме, и с това, което те така или иначе виждат и усвояват. Но от всички училища в общината само в тези в града има психолози, коментира още Милена Богданова. -
СОУ “Димитър Благоев”, което увеличи миналата година броя на учениците си и стана най-голямото в града, назначи двама специалисти, за да има възможност децата да се адаптират по-лесно и да се подобри качеството на живот в училището. Децата са от различен социален статус, събират се от различни етнически групи, пътуват от други места. Това са много проблеми накуп и естествено, че директорът и цялото ръководство се обръща към специализирана подкрепа. В останалите училища в града също има психолози, които работят с децата. По наредба на Министерството на образованието такава бройка се отпуска за над 500 деца. Това е проблем за един специалист и за качеството на работа, която той иска да има, затова е важно да има повече и по-добро финансиране в училищата, за да могат специалистите да помагат на работата в училището, обяснява Милена Богданова.
Александър ШАБОВ
Дунавско дело
“Личното ми мнение е, че в училищата задължително трябва да има психолог, дори не само един”, смята тя, която също е психолог. “Това се налага не защото децата са по-агресивни, а защото не намират начин да се справят със своите проблеми. Знаете колко много влияе всичко, каквото се случва около нас и моделите, които ние предлагаме на подрастващите - на малките и на по-големите деца. Не мисля, че трябва да се гордеем ние, възрастните, с модела, който им предоставяме, и с това, което те така или иначе виждат и усвояват. Но от всички училища в общината само в тези в града има психолози, коментира още Милена Богданова. -
СОУ “Димитър Благоев”, което увеличи миналата година броя на учениците си и стана най-голямото в града, назначи двама специалисти, за да има възможност децата да се адаптират по-лесно и да се подобри качеството на живот в училището. Децата са от различен социален статус, събират се от различни етнически групи, пътуват от други места. Това са много проблеми накуп и естествено, че директорът и цялото ръководство се обръща към специализирана подкрепа. В останалите училища в града също има психолози, които работят с децата. По наредба на Министерството на образованието такава бройка се отпуска за над 500 деца. Това е проблем за един специалист и за качеството на работа, която той иска да има, затова е важно да има повече и по-добро финансиране в училищата, за да могат специалистите да помагат на работата в училището, обяснява Милена Богданова.
Александър ШАБОВ
Дунавско дело