Издаване на удостоверение за сключване на брак от български гражданин в чужбина

 

Обикновена -  7 дни
                        14 лв  

 

ОБЩИНА СВИЩОВ ИЗДАВА : ГРАЖДАНСКО СЪСТОЯНИЕ
„Уникредит Булбанк” АД ТЕЛЕФОН : 0631 / 68 113
филиал Свищов
За плащане на местни данъци и такси:
IBAN: BG20UNCR70008424465133
BIC: UNCRBGSF
Код административни такси - 448007

 

Какво представлява услугата

Описание

Чрез тази услуга имате възможност да получите удостоверение за сключване на граждански брак в чужбина.

 

Кой може да заяви услугата:

 

  • Български граждани, които желаят да сключат граждански брак в чужбина;
  • Всяко лице, което черпи права от издаването на Удостоверение за сключване на брак от български гражданин в чужбина, при наличието на предпоставките по представяне на официални документи по Граждански процесуален Кодекс, Наказателно-процесуален кодекс;
  • Лице, за което е издадено удостоверение по Административно процесуален кодекс за снабдяване с документи от държавни органи;
  • Изрично упълномощено лице.

 

- Правно основание

Закон за гражданската регистрация - чл. 24, ал. 1; чл. 106, ал. 1, т. 1, във връзка с; чл. 5, т. 4

Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 6; чл. 110, ал. 1, т. 11

Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението - чл. 20

 

- Какво е необходимо да приготвя предварително

В зависимост от качеството, в което действа заявителят:

1. Заявителят иска документа за себе си и ще сключва граждански брак с български гражданин:

  • Искане, съгласно Приложение № 1 към чл. 6, ал. 1 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г.;
  • Документ за платена такса.


2. Заявителят иска документа за себе си и ще сключва граждански брак с чужд гражданин, който не е вписан в регистрите на населението:

  • Искане, съгласно Приложение № 1 към чл. 6, ал. 1 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г.;
  • Документ за платена такса;
  • Официален документ, издаден в чужбина, от който са видни името, датата на раждане, полът и семейното положение на чуждия гражданин.

3. Заявителят иска документа за друго лице – договорно представителство:

  • Искане, съгласно Приложение № 1 към чл. 6, ал. 1 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г.;
  • Документ за платена такса;
  • Нотариално заверено изрично пълномощно.

4. Заявителят иска документа, въз основа на съдебно удостоверение в хипотезата на чл. 186 от ГПК:

  • Искане, съгласно Приложение № 1 към чл. 6, ал. 1 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г.;
  • Документ за платена такса;
  • Съдебно удостоверение.

5. Заявителят иска документа, въз основа на съдебно удостоверение в хипотезата на чл. 133 от НПК:

  • Искане съгласно Приложение № 1 към чл. 6, ал. 1 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г.;
  • Документ за платена такса;
  • Удостоверение от съда или досъдебен орган.

6. Заявителят иска документа, въз основа на удостоверение в хипотезата на чл. 42 от АПК:

  • Искане съгласно Приложение № 1 към чл. 6, ал. 1 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г.;
  • Документ за платена такса;
  • Удостоверение от административен орган, водещ административното производство.

 

Образци на документи

 

Възможни начини за заявяване

• Със заявление на гише в център за административно обслужване
• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

 

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.


За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
  7. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  8. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  9. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация

 

- Резултат от услугата

 

Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:

  • лично от звеното за административно обслужване;
  • чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
  • по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.