Издаване на удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца

 

Експресна - 1 ден            
                     5 лв.                        

 

ОБЩИНА СВИЩОВ ИЗДАВА : ЦЕНТЪР ЗА АДМ. ОБСЛУЖВАНЕ (ЦАО)
„Уникредит Булбанк” АД ТЕЛЕФОН : 0631 / 68 120
филиал Свищов
За плащане на местни данъци и такси:
IBAN: BG20UNCR70008424465133
BIC: UNCRBGSF
Код административни такси - 448007

 

Какво представлява услугата

Описание

Удостоверение за семейно положение ще Ви бъде издадено, когато е необходимо да представите справка за семейния Ви статус с информация за съпруг или съпруга и деца.


Кой може да заяви услугата:

  • Лицето, за което се отнася удостоверението за семейно положение, съпруг/а и деца, законните им представители и техни пълномощници (упълномощени с нотариално заверено пълномощно).
  • Лица, в чийто законен интерес е издаването на удостоверението на трето лице.
  • Всяко лице, което черпи права от издаването му, и при наличието на предпоставките по представяне на официални документи по Граждански процесуален Кодекс, Наказателно-процесуален кодекс и Административно прецесуален кодекс.
  • Изрично упълномощено лице.

 

- Правно основание

Закон за гражданската регистрация - чл. 24, ал. 1; чл. 106, ал. 1, т. 1, във връзка с; чл. 5, т. 4

Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 12

Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението - чл. 14

 

- Какво е необходимо да приготвя предварително

За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:

  • Искане за издаване на документ.
  • Документ за платена такса.

 

В зависимост от качеството, в което действате, може да са Ви необходими допълнително някои от следните документи:

  • Нотариално заверено изрично пълномощно или друг документ за посредничество, ако искането се подава от посредник.
  • Документ, удостоверяващ наличието на законното представителство.
  • Удостоверение от съда или досъдебен орган.
  • Удостоверение от административен орган, водещ административното производство.
  • Иницииращ документ/акт.

 

Образци на документи

Искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението

 

 

Възможни начини за заявяване

• Със заявление на гише в център за административно обслужване
• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

 

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“ (https://edelivery.egov.bg/).
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
  7. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  8. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  9. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Общинска администрация.


 

 

- Резултат от услугата

 

Резултатът от административната услуга може да бъде получен по един от следните начини:

  • Лично от звеното за административно обслужване;
  • Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
  • По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.