За издаване на многоезично извлечение от акт за раждане - формуляр "А" или дубликат (препис) от акт за раждане, съставен преди 2000г.

 

 

ОБЩИНА СВИЩОВ ИЗДАВА : ГРАЖДАНСКО СЪСТОЯНИЕ
„Уникредит Булбанк” АД ТЕЛЕФОН : 0631 / 68 113
филиал Свищов
За плащане на местни данъци и такси:
IBAN: BG20UNCR70008424465133
BIC: UNCRBGSF
Код административни такси - 448007

 

Какво представлява услугата

Описание

Ще Ви бъде издаден дубликат на удостоверение за раждане.

 

Кой може да заяви услугата:

  • Лице, за което се отнася удостоверението, неговите родители или законните му представители.
  • Лице, което черпи права от акта за раждане или от издаването на удостоверението за раждане, при наличието на предпоставки за представяне на официални документи по Граждански процесуален Кодекс и Наказателно-процесуален кодекс.
  • Лице, за което е издадено удостоверение по Административно процесуален кодекс за снабдяване с документи от държавни органи.
  • Друга община или държавен орган, когато това е свързано с административното обслужване на лицата, вписани в акта, както и по искане на съда, прокурора и органите на досъдебното производство.

 

- Правно основание

Закон за гражданската регистрация - чл. 88, ал. 1, т. 1, във връзка с; чл. 40, ал. 1

Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 4

 

- Какво е необходимо да приготвя предварително

За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:

 

  1. Искане за издаване на документ по образец.
  2. З А Я В Л Е Н И Е за издаване на многоезично извлечение от акт за гражданско състояние

(Уникален идентификатор на административната услуга - 2000)

  1. Документ за платена такса.

 

В зависимост от качеството, в което действате, може да са Ви необходими допълнително някои от следните документи:

 

  • Документ, удостоверяващ наличието на законното представителство.
  • Нотариално заверено изрично пълномощно.
  • Съдебно удостоверение.
  • Удостоверение от административен орган.
  • Удостоверение от съда или досъдебен орган.
  • Иницииращ документ/акт.

 

 

Образци на документи

(Уникален идентификатор на административната услуга - 2000)

 

Възможни начини за заявяване

• Със заявление на гише в център за административно обслужване
• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

 

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“ (https://edelivery.egov.bg/).
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
  7. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  8. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  9. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Общинска администрация.

 

- Резултат от услугата

Описание

Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:

  • лично от звеното за административно обслужване;
  • чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
  • по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.