Удостоверение за постоянен адрес при вече регистриран постоянен адрес
Издаване на удостоверение за постоянен адрес при вече регистриран постоянен адрес
Експресна - 1 ден
5 лв.
ОБЩИНА СВИЩОВ ИЗДАВА : ЦЕНТЪР ЗА АДМ. ОБСЛУЖВАНЕ (ЦАО)
„Уникредит Булбанк” АД ТЕЛЕФОН : 0631 / 68 120
филиал Свищов
За плащане на местни данъци и такси:
IBAN: BG20UNCR70008424465133
BIC: UNCRBGSF
Код административни такси - 448007
Какво представлява услугата
Описание
Ще Ви бъде издадено удостоверение за вече регистриран постоянен адрес.
Кой може да заяви услугата:
- Лицето, за което се отнася удостоверението за постоянен адрес.
- Упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
- Законни представители.
- Правно основание
Закон за гражданската регистрация - чл. 106, ал. 1, т. 1
Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението - чл. 22, ал. 1
Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 8
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
- Искане за издаване на документ;
- Документ за платена такса.
В зависимост от качеството, в което действате, може да са Ви необходими допълнително някои от следните документи:
- Документ за собственост /при необходимост/
- Документи за ползване на имота за жилищни нужди, включително договор за предоставяне на социална услуга от резидентен тип и договор за настаняване в специализираните институции /при необходимост/.
- Други документи, доказващи собствеността или ползването на имота /при необходимост/.
- Декларация по образец за извършване на адресна регистрация при фактическо съпружеско съжителство /при необходимост/.
- Договор за наем /при необходимост/.
- Нотариално заверено пълномощно.
- Настанителна заповед /при необходимост/.
- Документ, удостоверяващ наличието на законното представителство.
На основание на:
- Закон за гражданската регистрация - чл. 106, ал. 1, т. 1;
- Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (Издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието, обн., ДВ, бр. 37 от 15.05.2012 г.) - чл. 22, ал. 1;
- Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 8.
Образци на документи
ИСКАНЕ ЗА ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ВЪЗ ОСНОВА НА РЕГИСТЪРА НА НАСЕЛЕНИЕТО
Възможни начини за заявяване
• Със заявление на гише в център за административно обслужване
• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“ (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете електронно формата.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Общинска администрация.
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от административната услуга може да бъде получен по един от следните начини:
- Лично от звеното за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.