Признаване и изпълнение на съдебно решение или друг акт на чуждестранен съд или друг орган
Признаване и изпълнение на съдебно решение или друг акт на чуждестранен съд или друг орган
Услугата е безвъзмездна и срока е 7 дни.
Какво представлява услугата
Описание
Тази услуга осигурява процедура за признаване на решения и актове на чужди органи, свързани с гражданско състояние и гражданска регистрация.
Предмет на услугата са чуждестранните съдебни и несъдебни актове, които могат да бъдат:
- прекратяване на брак (за развод, унищожаване на брак или обявяването му за нищожен);
- установяване и оспорване на произход;
- допускане, унищожаване или прекратяване на осиновяване;
- промяна на име;
- ограничаване на родителски права и лишаване от такива;
- други актове, отнасящи се до промени в гражданското състояние, издадени, според законите на съответната държава.
- Правно основание
Граждански процесуален кодекс - чл. 621
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете заявление свободен текст.
Допълнителни документи:
- Препис от съдебно решение, заверен от чуждестранен съд, който го е издал;
- Удостоверение от същия съд, че решението е влязло в сила;
- Декларация / нотариално заверена / по чл.117, т.3 и т.4 от Кодекс по международното частно право;
Забележка: Необходимо е всички документи да са легализирани или снабдени с “апостил” на държавата на издаването, както и с превод на български език, заверен от Министерството на външните работи.
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и нотариално заверено пълномощно.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
• Със заявление на гише в център за административно обслужване
• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран елект-ронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:
- лично от звеното за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.