Отразяване на избор или промяна на режим на имуществените отношения между съпрузи

 

Вид на таксата

Размер в лв.

Срок за изпълнение /дни/

обикновена

бърза

експресна

обикновена

бърза

експресна

За отразяване на избор или промяна на режим на имуществените отношения между съпрузи

13,00

26,00

-

5

3

-

 

ОБЩИНА СВИЩОВ ИЗДАВА : ГРАО
„Уникредит Булбанк” АД ТЕЛЕФОН : 0631 / 68 108
филиал Свищов
За плащане на местни данъци и такси:
IBAN: BG20UNCR70008424465133
BIC: UNCRBGSF
Код административни такси - 448007

 

Какво представлява услугата

Описание

Документът за промяна на режима на имуществени отношения, отразяващо промените в акта за сключване на граждански брак се предоставя пред длъжностно лице в общината по местоживеене.

Длъжностното лице вписва в регистъра на имуществените отношения избрания от гражданите режим, като изпраща уведомление до Агенцията по вписвания за извършената промяна.

 

- Правно основание

Семеен кодекс - чл. 19, ал. 2; чл. 19, ал. 3

 

- Какво е необходимо да приготвя предварително

За да ползвате услугата е необходимо да подадете следните документи:

1. Молба свободен текст.

2. Лична карта (или пълномощно, ако не се явявате лично).

3. Документ за промяна на режима.

 

Възможни начини за заявяване

• Със заявление на гише в център за административно обслужване
• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

 

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.


За да заявите услугата:

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
  7. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  8. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  9. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация

 

- Резултат от услугата

Описание

Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:

  • лично от звеното за административно обслужване;
  • чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
  • по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.