Отразяване на избор или промяна на режим на имуществените отношения между съпрузи
Отразяване на избор или промяна на режим на имуществените отношения между съпрузи
Вид на таксата |
Размер в лв. |
Срок за изпълнение /дни/ |
||||
обикновена |
бърза |
експресна |
обикновена |
бърза |
експресна |
|
За отразяване на избор или промяна на режим на имуществените отношения между съпрузи |
13,00 |
26,00 |
- |
5 |
3 |
- |
ОБЩИНА СВИЩОВ ИЗДАВА : ГРАО
„Уникредит Булбанк” АД ТЕЛЕФОН : 0631 / 68 108
филиал Свищов
За плащане на местни данъци и такси:
IBAN: BG20UNCR70008424465133
BIC: UNCRBGSF
Код административни такси - 448007
Какво представлява услугата
Описание
Документът за промяна на режима на имуществени отношения, отразяващо промените в акта за сключване на граждански брак се предоставя пред длъжностно лице в общината по местоживеене.
Длъжностното лице вписва в регистъра на имуществените отношения избрания от гражданите режим, като изпраща уведомление до Агенцията по вписвания за извършената промяна.
- Правно основание
Семеен кодекс - чл. 19, ал. 2; чл. 19, ал. 3
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата е необходимо да подадете следните документи:
1. Молба свободен текст.
2. Лична карта (или пълномощно, ако не се явявате лично).
3. Документ за промяна на режима.
Възможни начини за заявяване
• Със заявление на гише в център за административно обслужване
• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:
- лично от звеното за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.