Д-р Шарков иска отговор за пътя Българене - Свищов
Министър Росен Плевнелиев отново отговаря на депутата д-р Ваньо Шарков за пътя Българене - Свищов: "За 2011 няма шанс."
За втори път от трибуната на Народното събрание, по време на парламентарния контрол от 3 юни 2011 година, депутатът от Синята коалиция д-р Ваньо Шарков отправи питане към министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев относно изключително лошото състояние на пътя Българене - Свищов:
"Състоянието на пътя продължава да се влошава, има много опасни участъци и такива, които са трудно проходими. Зачестиха тежките пътни произшествия по този маршрут, който е най-пряката връзка на град Свищов със столицата. В скоро време използването му ще стане невъзможно, най-вече в участъка между с. Божурлук, община Левски и с. Стежерово, община Левски. Вече има и тежки катастрофи с човешки жертви. В тази връзка крайно необходимо е на първо време спешно да се запълнят огромните трапове, които заемат цялата ширина на пътя.", посочи д-р Шарков, задавайки конкретните въпроси кога ще се извърши ремонт на опасните участъци и има ли предвидено финансиране и ремонтни дейности за 2011 година.
В своя отговор министър Росен Плевнелиев заяви:
"Състоянието на третокласните пътища на територията на Областно пътно управление – Плевен, е такова, че предприемането на ремонтни дейности по методите на текущ ремонт и поддръжка няма да подобри експлоатационното им състояние в дългосрочен план. Това е мнението на специалисти от Пътната агенция. Това е становище и на Централния институт по пътни технологии, национални и европейски норми и стандарти след направено обследване и извършени допълнителни сравнителни анализи."
Министърът информира, че през 2009 и 2010 г. е подготвена процедура за избор на изпълнител на ремонтните дейности по технологията "студено рециклиране" на асфалтобетонови конструкции на място. Поради липса на финансиране процедурата обаче е прекратена. По тази причина през 2009 и 2010 г. са извършвани мероприятия по линия на текущ ремонт и поддръжка с цел осигуряване на проходимост на трасето. Поради лошата основа извършените дейности са имали краткотраен резултат. С доклад от 31 март 2011 г. директорът на Областно пътно управление – Плевен, отново е предложил на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" извършване на студено рециклиране на място, на асфалтови настилки по технологията "Тера микс", като предимство е било изтъкнато по-бързото изпълнение в сравнение с класическата реконструкция на пътната конструкция.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството посочи още, че пътят, свързващ общините Никопол, Белене, Свищов, Левски и Павликени, ще бъде основен подход за техника към предстоящото изграждане на регионално депо за твърди битови отпадъци на тези пет общини и това ще доведе до допълнителната му натовареност.
"За да има крайно положително решение на този въпрос, са необходими: отпускане на целеви финансови средства, извършване на ново обследване на експерти от Централния институт по пътни технологии с цел установяване на актуалното състояние и необходимите дейности за извършване и последващо включване в програми на Агенция "Пътна инфраструктура". Тоест, за да бъда абсолютно откровен с Вас, за 2011 г. няма шанс. Хората от института трябва да отидат отново на място, за да преценят ситуацията, дейностите и да направят последващо включване в програмата на Агенцията за следващата година.", заяви министърът.
Използвайки правото си на реплика, д-р Шарков отново настоя този участък да бъде спешно ремонтиран, поради изключителната му важност и натовареност.
В отговор Росен Плевнелиев допълни, че ако министерството успее на реализира икономии, този проект би бил изведен като приоритетен, още повече предвид изграждането на фериботния комплекс и регионалното депо. За целта обаче Пътната агенция трябва да подготви проект за рехабилитация.
За втори път от трибуната на Народното събрание, по време на парламентарния контрол от 3 юни 2011 година, депутатът от Синята коалиция д-р Ваньо Шарков отправи питане към министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев относно изключително лошото състояние на пътя Българене - Свищов:
"Състоянието на пътя продължава да се влошава, има много опасни участъци и такива, които са трудно проходими. Зачестиха тежките пътни произшествия по този маршрут, който е най-пряката връзка на град Свищов със столицата. В скоро време използването му ще стане невъзможно, най-вече в участъка между с. Божурлук, община Левски и с. Стежерово, община Левски. Вече има и тежки катастрофи с човешки жертви. В тази връзка крайно необходимо е на първо време спешно да се запълнят огромните трапове, които заемат цялата ширина на пътя.", посочи д-р Шарков, задавайки конкретните въпроси кога ще се извърши ремонт на опасните участъци и има ли предвидено финансиране и ремонтни дейности за 2011 година.
В своя отговор министър Росен Плевнелиев заяви:
"Състоянието на третокласните пътища на територията на Областно пътно управление – Плевен, е такова, че предприемането на ремонтни дейности по методите на текущ ремонт и поддръжка няма да подобри експлоатационното им състояние в дългосрочен план. Това е мнението на специалисти от Пътната агенция. Това е становище и на Централния институт по пътни технологии, национални и европейски норми и стандарти след направено обследване и извършени допълнителни сравнителни анализи."
Министърът информира, че през 2009 и 2010 г. е подготвена процедура за избор на изпълнител на ремонтните дейности по технологията "студено рециклиране" на асфалтобетонови конструкции на място. Поради липса на финансиране процедурата обаче е прекратена. По тази причина през 2009 и 2010 г. са извършвани мероприятия по линия на текущ ремонт и поддръжка с цел осигуряване на проходимост на трасето. Поради лошата основа извършените дейности са имали краткотраен резултат. С доклад от 31 март 2011 г. директорът на Областно пътно управление – Плевен, отново е предложил на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" извършване на студено рециклиране на място, на асфалтови настилки по технологията "Тера микс", като предимство е било изтъкнато по-бързото изпълнение в сравнение с класическата реконструкция на пътната конструкция.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството посочи още, че пътят, свързващ общините Никопол, Белене, Свищов, Левски и Павликени, ще бъде основен подход за техника към предстоящото изграждане на регионално депо за твърди битови отпадъци на тези пет общини и това ще доведе до допълнителната му натовареност.
"За да има крайно положително решение на този въпрос, са необходими: отпускане на целеви финансови средства, извършване на ново обследване на експерти от Централния институт по пътни технологии с цел установяване на актуалното състояние и необходимите дейности за извършване и последващо включване в програми на Агенция "Пътна инфраструктура". Тоест, за да бъда абсолютно откровен с Вас, за 2011 г. няма шанс. Хората от института трябва да отидат отново на място, за да преценят ситуацията, дейностите и да направят последващо включване в програмата на Агенцията за следващата година.", заяви министърът.
Използвайки правото си на реплика, д-р Шарков отново настоя този участък да бъде спешно ремонтиран, поради изключителната му важност и натовареност.
В отговор Росен Плевнелиев допълни, че ако министерството успее на реализира икономии, този проект би бил изведен като приоритетен, още повече предвид изграждането на фериботния комплекс и регионалното депо. За целта обаче Пътната агенция трябва да подготви проект за рехабилитация.